Bacheloroppgave 2018
Studium: Dataingeniør

Tittel - norsk: Scrabble-basert mobilspill for Android
Tittel - engelsk: Scrabble-based mobile game for Android

Oppgave nr.: 016

Oppgavestiller: NTNU IDI AIT

 

Kontaktperson: Helge Hafting

 

Telefon: 73559544

E-postadresse: helge.hafting@ntnu.no

 

Postadresse: Teknologibygget, Sverres gate 12, Kalvskinnet

Studenter: Ingunn Sund og Knut Kirkhorn

Veileder ved NTNU: Helge Hafting

 

Sammendrag:

Vi har utviklet en mobilapplikasjon for Android som likner brettspillet Scrabble. Spillet utnytter mulighetene en datamaskin har i motsetning til et brettspill. Dette har ført til funksjonalitet som utvidende spillebrett, forskjellig antall brikker å spille med, avanserte poengruter, blokkeringer på brettet og flere deltakere på et spill. Applikasjonen gjør det også mulig at man kan spille uten å gå via en ekstern server.

Spillet er laget i Java med server i Node.js.


Abstract in English: 
We have developed a mobile application for Android similar to the Scrabble board game. The game takes advantage of the possibilities a computer has in contrast to a board game. This has led to functionality such as an expandable game board, different number of pieces to play with, advanced bonus squares, blockades on the board and more players in a game. The application also allows you to play without going through an external server.

The game is made in Java with server in Node.js.


Når ikke annet er avtalt, eier studenter selv den IPR (immaterielle rettigheter) de skaper som en del av studier/studieopphold ved IDI Anvendt Informasjonsteknologi (AIT). Alle resultater er åpent tilgjengelig. Opphavsretten reguleres av Åndsverksloven. Avtaler som inngås mellom IDI AIT og studenter skal som minimum sikre instituttet rett til å bruke generert IPR til utdannings- og forskningsformål. IDI AIT skal også motta en vurderingskopi av arbeidet inkludert eventuell kildekode.


Marker med kryss det som gjelder denne oppgaven:

 

  X

Normalsituasjonen: Studentene har selv alle rettigheter knyttet til resultatet fra bacheloroppgaven, med de unntak som er beskrevet over.

 

Oppdragsgiveren har rettighetene og kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Instituttet vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet, som beskrevet over.

 

Resultatene fra arbeidet legges ut som OpenSource iht lisens

__________________________________ (Se http://creativecommons.no/lisenser).

 

Bacheloroppgaven (det skriftlige arbeidet) skal være undergitt utsatt offentliggjøring i ____ (maks 3) år.