Bacheloroppgave 2018
Studium: Dataingeniør
Tittel - norsk:
Scrabble-basert mobilspill for Android |
Oppgave nr.: 016 |
||
Oppgavestiller: NTNU IDI AIT |
|||
|
Kontaktperson: Helge Hafting |
||
|
Telefon: 73559544 |
E-postadresse: helge.hafting@ntnu.no |
|
|
Postadresse: Teknologibygget, Sverres gate 12, Kalvskinnet |
||
Studenter: Ingunn Sund og Knut Kirkhorn |
|||
Veileder ved NTNU: Helge Hafting |
|||
|
|||
Sammendrag: Vi har utviklet en mobilapplikasjon for Android som likner brettspillet
Scrabble. Spillet utnytter mulighetene en datamaskin har i motsetning til et
brettspill. Dette har ført til funksjonalitet som utvidende spillebrett,
forskjellig antall brikker å spille med, avanserte poengruter, blokkeringer
på brettet og flere deltakere på et spill. Applikasjonen gjør det også mulig
at man kan spille uten å gå via en ekstern server. Spillet er laget i Java med server i Node.js.
The game is made in Java with server in
Node.js. |
|||
|
|||
X |
Normalsituasjonen: Studentene har selv alle rettigheter
knyttet til resultatet fra bacheloroppgaven, med de unntak som er beskrevet
over. |
||
|
Oppdragsgiveren
har rettighetene og kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle
produktet/metoden. Instituttet vil ikke utnytte
produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den
grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet, som beskrevet over. |
||
|
Resultatene
fra arbeidet legges ut som OpenSource iht lisens __________________________________ (Se http://creativecommons.no/lisenser). |
||
|
Bacheloroppgaven
(det skriftlige arbeidet) skal være undergitt utsatt offentliggjøring i ____
(maks 3) år. |
||