Bacheloroppgaver IDI Kalvskinnet våren 2018

IT-STØTTET BEDRIFTSUTVIKLING (ITBAITBEDR)

Oppgave nr.

Oppgavestiller

Tittel, norsk

Tittel, engelsk

Veileder, NTNU IDI

4

Christopher Krohn

Hvordan kan ledere motivere de ansatte til å ta i bruk digitale tjenester

How can managers motivate employees to deploy digital services

Atle Nes

5

24onoff AS

Skalerbare kanaler et SAAS i bygg- og anleggsbransjen kan utnytte for å oppnå generisk vekst.

Scalable channels a SAAS made for construction companies can utilize for generic growth

Atle Nes

20

Simpro AS

Utfordringer og muligheter ved digitalisering – En studie av Simpros forretningsprosesser

Challenges and possibilities of digitalization – A study of Simpros business processes

Kirsti E. Berntsen

21

NTNU IDI AIT

Personvern og informasjonssikkerhet for IT-tunge virksomheter etter GDPR

Privacy and information security for businesses heavily dependent on IT according to the GDPR

Torstein Elias Løland Hjelle

22

NTNU IDI AIT

Innføring av GDPR medfører at norske bedrifter må endre sine rutiner for personvern for å operere i tråd med innholdet i den nye forordningen. Hvordan skal bedrifter best mulig tilpasse seg til de nye pliktene som følger med GDPR?

The introduction of GDPR implies that Norwegian businesses must change their privacy practices to operate in line with the content of the new regulation. How should companies best adapt to the new duties that accompanies the GDPR?

Bjørn Klefstad

23

NTNU IDI AIT

Hvordan kan privatpersoner engasjeres for å oppnå mer kunnskap om personvernendringene GDPR medfører?

How can individuals get more involved with learning about the new privacy changes that is introduced by GDPR?

Bjørn Klefstad

24

NTNU, Institutt for bygg- og miljøteknikk

Informasjonssikkerhet i digital labAnbefalinger for sikker bruk av reelle BIM-modeller i utdanningssammenheng

Information security in digital lab – Recommendations for safe use of actual BIM models in an educational context

Torstein Elias Løland Hjelle

25

Kystriksveien Reiseliv AS

Forbedring av nett- og bookingløsning for Kystriksveien Reiseliv basert på avdekket kundebehov.

Improving web and booking solutions for Kystriksveien Reiseliv based on uncovered customer needs.

Xiaomeng Su

32

Anonym

Gode brukeropplevelser på nett? En undersøkelse av en privat helsetjenesteaktørs tilstedeværelse på nett.

Good online user experiences? Research of a private healthcare provider's online presence.

Kirsti E. Berntsen

41

Edgar Hartel

Programvare for beslutningsstøtte vha. visualisering

Software for visualisation of decision matrices

Atle Nes

91

NTNU IDI AIT

Brukerakseptanses rolle ved innføring av nytt e-læringssystem i høyere utdanning.

The role of user acceptance when introducing new e-learning systems in higher education.

Gunhild Marie Lundberg

92

Falkanger Sko AS

Informasjonsforvaltning ved bruk av digitale kommunikasjonskanaler. Vurdering av Falkanger Sko AS’ interne kommunikasjon

Informationmanagement with use of digital communication channels. Assessment of Falkanger Sko AS’ internal communication

Torstein Elias Løland Hjelle

93

Egendefinert

Informasjonsarkitektur - et viktig verktøy for brukskvalitet

Information architecture - A valuable tool for user experience

Xiaomeng Su

94

OsloMet – storbyuniversitetet

Implementering avvirksomhetskritiske systemer i store og mellomstore organisasjoner. En casestudie av implementeringen av Canvas ved OsloMet - storbyuniversitet

Implementationof mission critical systems in large and medium-sized organizations. A case study of the implementation of Canvas at Oslo Metropolitan University

Torstein Elias Løland Hjelle

95

Egendefinert

Bedrifters bruk av sosiale medier som markedsføringskanal og suksessfaktorer for å lykkes

Business use of social media as a marketing tool and main factors for success

Atle Nes

96

Nordby Gulv

Private små og mellomstore bedrifters trusler og deres bevissthet til informasjonssikkerhet.

Threats against private small and medium sized enterprises and their awareness of information security.

Bjørn Klefstad

100

NTNU IDI AIT

Hvordan håndterer ledere endringsmotstand blant dagens IT-bedrifter?

How does leaders handle change resistance in today's IT-companies?

Leif Erik Opland

101

NTNU IDI AIT

Digital forretningsstrategi

Digital Business Strategy

Leif Erik Opland

109

Egendefinert

Diffusjon av kryptovaluta som et betalingsmiddel i Norge

The diffusion of cryptocurrencies as a means of payment in norway

Kirsti E. Berntsen

110

SK Trondheims-Ørn

Digitalisering av Trondheims-Ørn som produkt.

Digitization of Trondheims-Ørn as a product.

Atle Nes

116

Intoit

Forretningsplan som verktøy for å lykkes som startup

Business planning as a tool for success as a startup

Xiaomeng Su

119

Trondheim kino AS

Forbedre kundelojalitetsprogram med data fra CRM-systemer

Enhancing customer loyalty programmes with data from CRM system

Xiaomeng Su

123

NTNU IDI AIT

Digitalisering av høyere utdanning i utakt, - Et utvalg studenters brukerperspektiv på digital versus papirbasert eksamen.

Digitization of higher education out of sync, - User perspectives from select students on digitized versus paper-based exams.

Kirsti E. Berntsen